Gemeente Overijse

Navigatie

Woonloket: vragen of advies op maat?

Aangepaste dienstverlening tijdens coronacrisis

 

Momenteel kan je enkel op afspraak terecht bij het Woonloket. Afspraken vinden plaats op woensdagvoormiddag tussen 8 uur en 12 uur.

 

Je kan een afspraak maken bij woonconsulent Thomas Meuris via:

  • 0476 96 38 23
  • woonloket.overijse@igo.be

 

De andere dagen is het Woonloket telefonisch en via e-mail beschikbaar.

 

 

Het Woonloket helpt je verder met gratis advies en informatie over:

  • premies en fiscale voordelen;
  • levenslang en aanpasbaar wonen;
  • huren en verhuren;
  • alternatieve woonvormen: zorgwonen, kleinschalig wonen, woningdelen;
  • sociaal huren, sociaal lenen en sociaal kopen;

 

Enkele voorbeelden:

  • Mijn moeder komt bij mij inwonen. Is dit zorgwonen en hoe moet ik dat melden?
  • Welke sociale leningen bestaan er voor de aankoop van mijn woning?
  • Mijn man kan niet meer goed in en uit het bad stappen. Wat kunnen we hieraan doen?
  • Ik wil graag de huur van mijn woning opzeggen. Hoe doe ik dit?

 

Zit je dus met vragen over wonen en wil je graag advies op maat of gewoon wat informatie om je op weg te helpen, dan ben je bij het Woonloket aan het juiste adres.

Meer info vind je ook op de website: https://www.igo.be/

 


Contactgegevens

  • Loket 3 - Administratief Centrum Vuurmolen - Begijnhof 17
  • Openingsuren
    • elke woensdagvoormiddag van 8 tot 12 uur op afspraak
  • Meer informatie:

Woon-en energieloket

Thomas Meuris

0476 96 38 23

Woonloket.overijse@igo.be