Gemeente Overijse

Woonloket: vragen of advies op maat?

Aangepaste dienstverlening tijdens coronacrisis

 

Momenteel kan je enkel op afspraak terecht bij het Woonloket. Afspraken vinden plaats op woensdagvoormiddag tussen 8 uur en 12 uur.

 

Je kan een afspraak maken bij woonconsulent Thomas Meuris via:

  • 0476 96 38 23
  • woonloket.overijse@igo.be

 

De andere dagen is het Woonloket telefonisch en via e-mail beschikbaar.

 

 

Het Woonloket helpt je verder met gratis advies en informatie over:

  • premies en fiscale voordelen;
  • levenslang en aanpasbaar wonen;
  • huren en verhuren;
  • vergelijking van energieleveranciers (prijzen elektriciteit en/of gas);
  • sociaal huren, sociaal lenen en sociaal kopen;
  • de energielening: voor het financieren van energiebesparende werken in je woning.

 

Enkele voorbeelden:

  • Ik heb hoogrendementsbeglazing laten plaatsen. Welke premies kan ik aanvragen?
  • Welke sociale leningen bestaan er voor de aankoop van mijn woning ?
  • Ik wil energie besparen in mijn huis. Welke energiebesparende maatregelen zijn interessant?
  • Mijn man kan niet meer goed in en uit het bad stappen. Wat kunnen we hieraan doen?
  • Ik wil graag de huur van mijn woning opzeggen. Hoe doe ik dit?

 

Zit je dus met vragen over wonen en wil je graag advies op maat of gewoon wat informatie om je op weg te helpen, dan ben je bij het Woonloket aan het juiste adres.

 


Contactgegevens

  • Loket 3 - Administratief Centrum Vuurmolen - Begijnhof 17
  • Openingsuren
    • elke woensdagvoormiddag van 8 tot 12 uur op afspraak
  • Meer informatie