Wereldlichtjesdag op 10 december

Wereldlichtjesdag op 10 december

Dit jaar neemt Overijse voor de eerste keer deel aan Wereldlichtjesdag.

Op 10 december neemt Overijse voor de eerste keer deel aan Wereldlichtjesdag. Op die dag worden er over de hele wereld bijeenkomsten gehouden om overleden kinderen te herdenken. Het herdenkingsmoment vindt plaats op de centrale begraafplaats Hagaard en begint om 19 uur. Je kan er een kaarsje aansteken en er zullen ook enkele gedichten voorgelezen worden.

Bij droog weer zal het moment doorgaan bij de toekomstige Sterretjestuin (naast de kindergrafjes). Bij regenweer zal het doorgaan aan de inkom van de begraafplaats, onder de luifel. De aangestoken kaarsjes worden in theelichthouders geplaatst die gemaakt werden door leerlingen van BKO. De kaarsjes maken de donkerste periode van het jaar wat lichter en zorgen ervoor dat de nabestaanden weten dat hun kinderen niet vergeten worden.

Wereldlichtjes dag is bedoeld voor hen die in de intimiteit van een besloten groep de kinderen willen gedenken die niet meer onder ons zijn maar in onze harten voortleven. Of je nu mama bent of papa, oma of opa, nonkel, tante, broer, zus, vriend of vriendin, wil je een kind gedenken: voel je welkom! Welke leeftijd of hoe lang geleden speelt geen rol. Iedereen die een kind mist is van harte uitgenodigd. Want geen kind is zo aanwezig als een kind dat wordt gemist.