Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)

Op 25 mei 2018 treedt de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in werking. Op donderdag 26 april lichten we deze nieuwe richtlijn toe op een informatiesessie.

De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of General Data Protection Regulation (GDPR) is de opvolger van de databeschermingsrichtlijn uit 1995. Deze richtlijn was verouderd en sloot niet meer aan bij de huidige digitale maatschappij.

Wat betekent de AVG/GDPR voor uw onderneming?

In essentie moet de AVG/GDPR ervoor zorgen dat bedrijven de privacy rechten van de individuele consumenten respecteren. Hiermee is de AVG/GDPR relevant voor alle ondernemingen en organisaties die persoonlijke gegevens van EU-inwoners verzamelen, verwerken en gebruiken. Als bedrijf of organisatie moet u vanaf mei 2018 kunnen aantonen welke persoonsgegevens u verzamelt, hoe u deze data gebruikt en hoe u ze beveiligt.

Uitnodiging informatiesessie

We lichten deze nieuwe richtlijn toe op een informatiesessie, zodat uw onderneming maximaal is voorbereid op deze nieuwe regelgeving. Deze toelichting wordt gegeven door advocaat Bart Lieben. Meester Lieben zal de richtlijn toelichten en behandelt het aspect van persoonsgegevens en klantgegevens. Ook bespreken we wat wel en niet kan bij het versturen van mails en nieuwsbrieven.

Wanneer?       Donderdag 26 april 2018

Uur?               20.00 uur

Voor wie?       Alle geïnteresseerden zijn welkom, maar de informatiesessie richt zich vooral op ondernemingen en organisaties uit Overijse

Waar?             Cultuurcentrum Den Blank – Zaal 1