E-loket en afspraak

Aanvragen e-loket

klik hier om naar het e-loket te gaan

Gebruik het e-loket als je een van onderstaande nodig hebt:

  • een attest;
  • uittreksel;
  • afschrift (van akten);
  • reistoelating minderjarigen;
  • uittreksel uit het strafregister (goed gedrag en zeden);
  • een adreswijziging;
  • ...

Meld je aan via je eID, itsme of een token en een paar minuten later ontvang je het attest ondertekend in je mailbox.

Procedure om je aan te melden via itsme: https://www.vlaanderen.be/uw-overheid/werking-en-structuur/hoe-werkt-de-vlaamse-overheid/informatie-en-communicatie/aanmelden/aanmelden-via-itsme

Afspraak maken

Kan het e-loket je niet verder helpen, maak dan een afspraak. Een afspraak kan je tot 45 dagen op voorhand inplannen. Maak per product een afspraak! De producten voor de dienst burgerzaken kunnen wel via de online afsprakenmodule worden gemaakt.

 

klik hier om een afspraak te reserveren

Vind je niet wat je zoekt? Klik dan in stap 1 op alle activiteiten en typ in stap 2 een zoekwoord.

Afspraak maken bij de Omgevingsdienst

Door een technisch probleem bij de afsprakenmodule kan je momenteel geen online afspraak maken bij de Omgevingsdienst. Telefonisch een afspraak maken bij de Omgevingsdienst kan tijdens de openingsuren

Vlot bezoek bij de loketten

We vragen je aandacht voor een paar maatregelen die leiden tot een vlot bezoek aan de loketten:

  • Meld je aan aan het onthaal.
  • Een onthaalmedewerker zal nagaan of je een afspraak hebt. Indien je een afspraak hebt, zal de medewerker je doorverwijzen naar het juiste loket.
  • Eventuele betalingen gebeuren enkel digitaal en niet contant.

Hoe kan ik een afspraak verplaatsen of annuleren?

Kan je onverwachts niet komen? Verplaats of annuleer je afspraak. Zo kunnen we iemand anders sneller helpen. Dat kan:
  • Online (met de link in de bevestigingsmail)
  • via mail: info@overijse.be
  • Telefonisch: 02 687 60 40