Mijn Bibliotheek

Mijn Bibliotheek is dé online tool om je ontleningen te beheren.

Wat kan je er allemaal mee?

  • een overzicht van je ontleende materialen bekijken
  • verlengen van de uitleentermijn
  • bibliotheekmaterialen reserveren
  • een overzicht van openstaande kosten raadplegen
  • het digitale krantenarchief GoPress raadplegen
  • aanmelden op het online leerplatform
  • lijstjes opslaan, bijvoorbeeld van boeken die je in de toekomst graag wil lezen

Bovendien kan je de lidmaatschappen van gezinsleden koppelen aan jouw profiel, zodat je een mooi overzicht hebt van alle ontleende items. Je kan ook lidkaarten van andere bibliotheken aan je profiel koppelen, je hoeft dus maar één profiel aan te maken

Je hebt tenslotte ook deze inloggegevens nodig om op cloudlibrary e-boeken uit te lenen van thuis uit.

Hoe maak je je profiel aan?

  1. Volg deze link
  2. Geef het e-mailadres op dat je wil gebruiken voor je profiel, klik “Ga verder”.
  3. Vul je bibliotheek in, klik “Ga verder”.
  4. Koppel je lidmaatschap aan je profiel: neem je bibliotheekkaart (of je identiteitskaart als dat je bibliotheekkaart is) bij de hand en vul de velden in.
  5. Vul je bibliotheekkaartnummer of rijksregisternummer in en je geboortedatum, klik “Ga verder”.
  6. Je ontvangt een e-mail met een unieke code op het e-mailadres dat bij de bibliotheek bekend is. Kijk je spamfolder na als je de mail niet meteen in je inbox vindt. Om de koppeling te voltooien moet je deze unieke code ingeven, klik “Ga verder”.
  7. Vervolledig je Mijn Bibliotheek-profiel: hier kies je een eigen wachtwoord en een gebruikersnaam. Daarmee kun je later inloggen op onze site. Klik op “Profiel aanmaken”.
  8. Als laatste stap bevestig je je e-mailadres via de mail de je kreeg en je bent klaar!