Wil jij via sms en/of e-mail gecontacteerd worden over je dossiers en aanvragen bij de dienst Burgerzaken? Dat kan door ons jouw contactgegevens te bezorgen.
Voor wie
Alle inwoners van Overijse.
Wat
Mijn Dossier is een toepassing van het Rijksregister. Via deze toepassing kan je jouw contactgegevens (e-mailadres, gsm-nummer, telefoonnummer) ter beschikking stellen aan de overheid, waaronder de dienst Burgerzaken van de gemeente, om contact met je op te nemen in het kader van aanvragen of de behandeling van je dossier.
Waarom
De overheidsinstanties die de machtiging hebben je gegevens in het Rijksregister te consulteren, zoals de dienst Burgerzaken van de gemeente, kunnen dankzij je contactgegevens sneller en directer met je communiceren. Dit laat hen toe je dossiers en je aanvragen doeltreffender te behandelen.
Hoe
Je kan je contactgegevens op elk moment op verschillende manieren ter beschikking stellen:
- Rechtstreeks via Mon Dossier - Mijn Dossier - Mein Akte (fgov.be) - contactgegevens;
- Via het e-loket: de dienst Burgerzaken zal je contactgegevens vervolgens toevoegen aan het Rijksregister; Mijn contactgegevens ter beschikking stellen via het Rijksregister
- Aan het loket van de dienst Burgerzaken (na afspraak): de dienst Burgerzaken zal je contactgegevens vervolgens toevoegen aan het Rijksregister.
Het kan soms een dag duren vooraleer de contactgegevens die je hebt doorgegeven bijgewerkt zijn.
Je gegevens worden bewaard zolang je ze niet hebt geschrapt.
Contactgegevens wijzigen of schrappen
Je kan je contactgegevens altijd wijzigen of schrappen via de 3 bovenstaande manieren.