Onze facturen gaan digitaal

Vanaf dit voorjaar gaan onze facturen digitaal: ze worden niet meer per post verstuurd maar worden via de eBox bezorgd. Zowel facturen (van bv. huur van zalen, plaatsen van verkeersborden, …) als aanslagbiljetten komen rechtstreeks in jouw eBox terecht.

Dat is al een tijdje zo, maar voorlopig kreeg je steeds nog een papieren factuur in de bus.

Waarom? 

Om verwarring te vermijden, sturen we vanaf dit voorjaar enkel nog digitale facturen uit. Dat is efficiënter en spaart ook heel wat papier uit. Wie geen eBox heeft, krijgt toch nog alles via de post, of eventueel via een e-mailadres dat  je kan doorgeven bij betalen via de POM-applicatie – wat ook nieuw is op de facturen.


Inwoners wiens eBox al geactiveerd is, hoeven niets te doen. Is de eBox nog niet geactiveerd? Activeren en raadplegen kan via de onlinetool MijnBurgerprofiel. 

Vragen?

Heb je hier zelf vragen over of krijg je vragen van inwoners? Stuur ze gerust door naar de dienst Financiën

Gepubliceerd op woensdag 28 feb 2024 om 12:24